יום שני, 26 בנובמבר 2012

5 טיפים לעיצוב חלון ראווה מוכר

1. לא פעם בעלי חנויות מחליטים להציג בחלון הראווה מגוון רחב של מוצרים על מנת שלקוח פוטנציאלי העובר ליד החלון לא יפספס שום מוצר הקיים בחנות. תפסת מרובה לא תפסת. מראה אותם חלונות הופך במהרה למראה מבולגן ואין שום קונספט העומד מאחריו. אותו בעל חנות שוכח שהמכירה לא נעשית מחוץ לחנות, מטרת החלון היא לתפוס את העין ולגרום ללקוחות להיות סקרנים לגבי מה שקורה בתוך החנות. נוכל להשיג מטרה זו ע"י עיצוב חלון מעניין עם קונספט מסוים ולאו דווקא כזה המציג קשת רחבה של מוצרים.

       חלון ראווה קונספט ינשופים

2. חנויות הנמצאות על רחוב צריכות לקחת בחשבון את העוברים ושבים. עיצוב נכון של חלון הראווה יהיה להפנות חלק מהתצוגה באלכסון. יותר קל לתפוס את עיני האנשים שחולפים על פני חלון הראווה אם התצוגה תהיה מופנית אליהם. רוב החלונות המעוצבים היום מציגים את המוצרים כך שרק מי שנעצר מול החלון יכול להתרשם ממנו.

       תמונה מתוך nora's shop

3. אם לחנות שלכם חלון ראווה דרכו ניתן לצפות על פנים החנות השתדלו לאבזר ולעצב את החלון עם מוצרים ואלמנטים בעלי מסה. אלמנטים דלים ישתלבו במראה הכללי של החנות ואפקט החלון ילך לאיבוד. אופציה שנייה היא להציב גב לחלון, מה שיבליט את המוצרים והאביזרים בהם תשתמשו לעיצוב החלון. שימו לב גב כזה לא מתאים בכל חנות, בחנויות מסוימות עלול "לחנוק" את החנות.

     בתמונה זו ניתן לראות גב ארון מדפים היוצר רקע לחלון הראווה ובתוך החנות משמש הארון לתצוגה.

4. שימוש במדבקות חלון יכול להיות פתרון מעולה לבעלי חנויות הרוצים להעביר מסר בצורה נקייה, מעוצבת וברורה. יש אפשרות לשלב בעיצוב החלון מדבקות המשוות מראה מקצועי מבלי להשתמש במעצב. זאת במידה והמדבקות מוקפדות דין, מעוצבות ומצליחות להעביר את המסר הרצוי.


5. כמעצבת חנויות אני ממליצה ללקוחותיי  עוד בשלב עיצוב החנות לאבזר את חלון הראווה במוט/כבל עליון על מנת שתהיה להם תמיד את האפשרות לעצב את חלון הראווה גם לגובה. שימוש במוצרים, מוביילים ואביזרי קישוט תלויים מעניק נפח לחלון ועוזר למשוך את העין הרבה יותר מתצוגה שטוחה ונמוכה.

       תמונה מתוך flickr 

תגובה 1:

  1. וואו מקסים, בדיוק מעצבת חנות כפרויקט סיום סמסטר, אשתמש בטיפים

    השבמחק